~PETUA RAMBUT GUGUR~

selamat mlm uols, dah mkn ker?mlm ni daku nak kongsi petua ni dgn uols.benonya sejak daku beranak yg ke tiga ni rambut ku byk betul gugur.tak tahu ler naper erk...kalo sapu sampah tu lebih byk rambut drp habuk rasanya!!!smpai mr.azhar pun bising...nak potong rambut pendek dia tak bagi.so dgn adanya petua2 ni dpt lah masalah diatasi.daku try mmg mujarab tol tp kene ngajin2 ler eerrkk...

>>Air asam jawa + santan + bunga2an yg wangi...ramas2 then basuh rambut ngan campuran tsbt
>>Tumbuk arang sampai lumat, letak minyak kelapa. Sapu pada seluruh rambut then biarkan selama 2 jam. Pastu cuci. Yang ni buat seminggu sekali jer cukup.
>>sudu besar teh masukkan dlm air mendidih. Pastu tapis. jgn masukkan gula n minum plak. Ok, air teh tanpa gula tu, dibancuh dgn serbuk inai n putih telur sampai sebati. Sapu kat kulit kepala n biarkan sampai 3 jam. jgn tak cuci plak yer. Amalkan seminggu 2 kali
>>Lidah buaya + bunga raya putih + daun bunga raya putih ramas or blender then letak kat kepala. Pastu bilas cam biasa.
>>Ambik lemak ayam, masak sampai jadi minyak pastu sapu kat kepala. Sebaiknya time malam.-ni mmg tak buat ler...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

berleter ler apa sajer yer...

INI LAH MANJAKUSAYANG....

INI LAH MANJAKUSAYANG....

Blog daku terjah....