~ZAIKULIM'S 1ST GIVEAWAY~

DAKU NAK JOIN
 ZAIKULIM'S 1ST GIVEAWAY
KORANG NAK JOIN???
sila klik sini

HADIAHNYA LUMAYAN WEH!!!!
NO. PILIHAN DAKU IALAH 81
KERANA DAKU DILAHIRKAN PADA TAHUN 1981....

STICKY MODE TILL 22 JUN 2010

:::GIVEAWAY CAYANG IBU:::

tq wani kerana mengetag daku untuk giveaway "CAYANG IBU"
kali ni daku akan tag 5 org kawan2 blogku:
5-INA

pikcas yg daku pertaruhkan:
v
v
v
v
v
v

masa ni kami kat zoo melaka.woh, penat sungguh round zoo.kami pon bergambar sekejap utk melepaskan kepenatan.tengok lah tu aksi eca menggigit jarinya.eya pula tgh dok melambai2 tgn kat papa yg sdg menjadi jurufoto skjap.....

TARIKH TUTUP:30 JUN 2010

::AYAT-AYAT CINTA::

Sabda Rasulullah SAW:

"barangsiapa yang hafal dan mengamalkan tujuh kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah dan malaikat dan akan diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih di lautan.."

1. B ismillahhirrahmannirrahim: P ada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.
2. A lhamdulliah: P ada tiap-tiap habis melakukan sesuatu.
3. A stagfirrullah: J ika tersilap mengatakan sesuatu yang buruk.
4. I nsyaallah: J ika ingin muelakukan sesuatu pada masa akan datang.
5. L ahaulawalaquataillahbillah: B ila tidak dapat melakukan sesuatu yang agak berat atau melihat sesuatu yang buruk.
6. I nnalillah: J ika menghadapi musibah atau melihat kematian.
7. L aailaahaillallah: B acalah sepanjang siang dan malam sebanyak-banyaknya.amalkanlah selalu moga-moga kita tergolong dikalangan orang yang terpilih oleh Allah.

:BABY & ME GIVEAWAY::

PENGANJUR : UNLISTEDONE

ANDA NAK JOIN???
JOM KLIK>>>SINI
TARIKH TUTUP:14 JULY 2010

::CABUTAN BERTUAH HAPPY FATHER'S DAY::

ANDA NAK JOIN??
KLIK >>>>SINI

HADIAHNYA
.
.
.
.
.
.
.
.

TARIKH TUTUP:29 JUN 2010

PIKCAS YANG DAKU PERTANDINGKAN
.
.
.
.
.
.
.

Ermmm, ni pikcas papa sedang dukong eya.nak manja ngan papa ler tue.dah beso pon nak berdukong lagik!!!!tengok ler tu muka papa pon dah tak larat nak dukong eya yg sedang membesar tue....pikcas ni disnap semasa kami berada di kampong.

~CORETAN MAYA 1ST GIVEAWAY~


JOM JOIN CORETAN MAYA 1ST GIVEAWAY
SILA KLIK>>>>SINI
HADIAHNYA SEPERTI GAMBAR DIATAS.
BERBALOI2 WEI....

TARIKH TUTUP:30 JUN 2010

~GAYA MAKAN TIME~


alalala......tomeinya budak tecik tue.mama suka tgk time efa mkn.tu ler gaya masa mkn efa.efa mmg suka mkn sindrik.tu tgh mkn cekodok a.k.a sarapan pagi.minum air masak pon boleh....sampai pejam2 mata efa masa mkn tue.efa ni tak susah orgnya.suka mkn slalu tp x byk kuantitinya.kalo blh semo nk suap sindrik!!!!pantang nmpak mulut mama berkunyah mesti efa nak korek mulut mama.mama doakan semoga efa sihat slalu yer sayang, amin....

~GIVEAWAY BY SELIPAR JEPUN~

DAKU NAK JOIN
GIVEAWAY BY SELIPAR JEPUN PINK
SYARATNYA SENANG SANGAT...
KORANG NAK JOIN SILA KLIK>>>SINI

HADIAHNYA SEPERTI GAMBAR DIATAS
IAITU 2 plushies untuk 2 orang peserta yang bertuah...

TARIKH TUTUP:30 JUN 2010

HARGA SEORANG ISTERI....

**Mulianya seorg isteri disisi Allah...
Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri ini pada keluarga, suami dan anak-anak.Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak. Biarlah buruk mana isteri anda,
sayangilah mereka......

Beruntungnya seorang wanita yang ada rahim ini ialah dia bekerja dengan Tuhan... jadi 'kilang ' manusia..
Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh...
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.
Cuti bersalin juga sehingga 60 hari , Bila dah bersalin tu, susukanlah anak...jgn takut "kendur" atau menggelebeh pulak...
Si suami pulak, jgn la berebut dengan anak untuk menyusu pulak….
Cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah ,
Tapi bila dah habis cuti tu.. . layanlah suami..."offer" lah pada suami , Nabi bersabda: berjimak dgn isteri itu pahala ...jangan buat deekkk jeee, Jangan buat alasan itu dan ini pulak….ingat tu si isteri yee!!!
Kata nak pahala lebih…

Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang.....
sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya....

Satu lagi berita gembira untuk wanita, Sepanjang dia mengandung
Allah sentiasa mengampunkan dosanya, Lahir saja bayi seluruh dosanya habis.
Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak?

Marilah kita pegang kepada tali Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid, Allah izinkan terus masuk Syurga.
Untuk orang bukan Islam, dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran seksa kubur.
Untuk peringatan semua wanita yang bersuami seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan pahala extra yang banyak dia terima di atas segala kebaikan suaminya yang tak disedari. Contohnya bila dia redha suaminya pergi berjemaah di masjid atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Allah ke atasnya jua. .

Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat dia tak nak masuk syurga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga.
Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.
Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.

Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat di dalam dan di luar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain..
Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya.

Sesungguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki. Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki,juga bukan dari tapak kaki. Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir kepada kamu(lelaki) ,lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan wanita,dekat dengan hati lelaki untuk disayangi.

Woman was made from the rib of man, She was not created from his head to top him,
Nor from his feet to be stepped upon, She was made from his side to be close to him,
From beneath his arm to be protected by him, Near his heart to be loved by him.

"Wahai Tuhan...
ku tak layak ke syurgamu ...
namun tak pula aku sanggup ke nerakamu...
kamilah hamba yang mengharap belas darimu ....

"Ya Allah...
jadikanlah kami hamba-hamba mu yang bertaqwa ..
ampunkan dosa-dosa kami, kedua ibubapa kami,
dosa semua umat-umat islam yang masih hidup mahupun yang telah
meninggal dunia"......

Kubur itu gelap, cahayanya ialah Laa Ilaaha IllalLah..
Jika diletakkan langit dan bumi di sebelah dacing, dan kalimah ini
di sebelah yang satu lagi, pasti lebih berat lagi nilai kalimah 'Laa ilaaha illalLah' ini.
Rasulullah saw. bersabda (mafhumnya): "Wahai manusia! Ucaplah 'Laa ilaaha illalLah', kamu pasti berjaya!"

Marilah kita ucapkan kalimah ini:
"Laa ilaaha illallah!" x 10

::MY LITTLE LADIES RACK GIVEAWAY::

daku nak join
MY LITTLE LADIES RACK GIVEAWAY
anda pun nak join?
jom klik>>>sini

hadiahnya menarik weh, diantaranya:

Jika saya bertuah saya nak shawl kod 129 sebagai hadiah.TQ Mully!!

TARIKH TUTUP:28 JUN 2010

::BATIK SARONG ONLINE GIVEAWAY::

DAKU NAK JOIN
BATIK SARONG ONLINE GIVEAWAY
UOLS NAK JOIN SILA KLIK>>>SINI
TARIKH TUTUP:3 JULY 2010
HADIAHNYA:

pemenang pertama

pemenang kedua

pemenang ketiga
menarik kan hadiahnya....
apalagi.....jom ler reramai kita memeriahkan
giveaway BATIK SARONG ONLINE.

::MRS BUBU GIVEAWAY::

"HAPPY ANNIVERSARY MRS BUBU"

DAKU NAK JOIN
MRS BUBU GIVEAWAY
JOM LAH RERAMAI KITA JOIN!!!
KLIK SINI UNTUK MENGETAHUI SYARAT2NYA....
TARIKH TUTUP : 29 JULY 2010

::LUCKY DRAW BY RINA::

penganjur : rinastories

sponsor : rinawardrobe
daku nak join LUCKY DRAW BY RINA
korang nak join jom klik>>>sini
hadiahnya menarik weh....
TARIKH TUTUP:15 JULY 2010

8 PERKARA DUNIA.........

1.. Song....

Lagu-lagu yang menghiburkan. .jika ada anak-anak yang tak tau mengucap..tetapi boleh menghafal lagu Hindustan yang panjang berjela...
Ada anak-anak yang tak hafal Fatihah....tapi boleh mengingati lagu Siti
Norhaliza yang panjangnya berdepa depa..... berjaya sudah Yahudi....
Hinggakita terfikir.... . bagaimana jadinya radio kalau tanpa lagu?

2. ....Sex.....
Lagi satu kegilaan remaja dan yang tua. Sex dimana-mana. .di kaca tv,dalam filem, dalam iklan...babak sex amat lumrah.. kekadang adegan sex tak diperlukan, tetapi diselitkan jua sehingga ada orang menonton filem.Hanya kerana ada adegan sex... filem 18SX amat laris berbanding filem U...VCD lucah mudah didapati...dan harganya amat murah...Adakah filem yang tiada adegan sex? Lagi sekali berjaya sungguh Yahudi laknatullah......

3. ....Smoke... .
Rokok..menjadi kegilaan para remaja...sehingga dikatakan tidak modern jika tidak merokok...malah sekarang merokok menjadi budaya bagi mana-mana perempuan yang kononnya mau di gelar "up to date"..Dulu yang merokok ini golongan pelacur saja....ataupun penari kabaret....( aku tengok dari filem P Ramlee )....Syabas yahudi...berjaya lagi kamu....
4. ....Sport...
Pelbagai jenis sukan di tonjolkan dan lelaki dengan perempuan sama-sama berlumba mencari nama dalam sukan...hinggakan sekarang bola sepak pun perempuan main juga.. ..Bila bersukan, tutup aurat mestilah jauh sekali,sembahyang pun banyak yang miss....bukan yang bermain sahaja tak sembahyang.. .yang menonton pun tak sembahyang juga ...... Kalau menonton dirumah...akan lambat sembahyang sebab takut tak nampak macam mana masuk GOL....Yahudi gol lagi......sampai ada ulamak kata...kerana sukan..sembahyang boleh tangguh...Mashaallah,..

5. .. Fun..
Hiburan...dimana- mana kita dapat hiburan yang melalaikan.. .. Kalau kita lihat dalam 100 majalah..mungkin 99 adalah majalah hiburan..termasuklah majalah MANGGA...yang menayangkan buah mangga artis perempuan... . Kalau ada konsert....sanggup orang Islam bertandang hingga menghabiskan banyak wang dan bila ke konsert....pelbagai maksiat akan diselit masuk.... Yahudi terhibur lagi....

6.... Female...
Perempuan... tawaran Yahudi yang amat mengasyikkan. .terutama dalam iklan..yang kadang-kadang tidak ada kena mengena dengan perempuan...
Kalau kita ke kedai bateri kereta....dihadapan bateri terpampang gadis sunti separuh bogel beraksi...apa kena mengena bateri kereta dengan perempuan?.. . kalau iklan
Modess...perempuan adalah patutnya... Yahudi bersorak lagi.....

7...Fashion. ...
Fesyen terutama perempuan yang bermacam- macam..sehinggakan kalau pakai tudung pun mereka dah tak menutup aurat.... Macam mana dikatakan bertutup aurat jika bertudung tetapi berbaju ketat yang kekadang menampakkan pusat? Yang mewarnakan rambut lagi teruklah...Buat apa bertudung kalau rambut diwarnakan.. ..Bila warnakan rambut..mestilah tidak bertudung sebab kalau bertudung..bagaiman a nak menayangkan warna rambut yang terkini itu...Kalau dah rambut di warnakan... sembahyang pun tak sah...malah mandi hadas pun tak sah sebab kebanyakan pewarna adalah kalis air... Yahudi ketawa lagi....Umat islam sudah jadi macam Yahudi....

8. .. Food..Makanan. .
Lagi satu kegilaan Umat Islam terutama makanan dari Barat termasukalah MC D, Kentucky , Pizza hut...dan seribu satu macam lagi...Buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah di pandang hina....masuk rumah pun setahun sekali bila bulan Ramadan...tapi makanan Barat menjadi kebanggaan.. .Bila makanan datang dari Barat..adakah kita yakin tentang halalnya? Contoh Kentucky ...rempahnya datang dari Amerika.... siapa nak pergi check...halal ke tidak? Bila makan benda haram, masakan iman
menjadi mantap... Maka lahirlah Umat Islam yang bukan perangai saja
macam yahudi...tetapi berfikiran pun macam yahudi...Nauzubillah.....Yahudi makan Islam lagi...

Itu baru protokol yang ke 8......yang lain-lain entah macam-macam lagi.... aku cinta Malaysia .....tapi lebih cintakan ALLAH.......
oleh itu, jika berlaku pertembungan antara kepentingan manusia dengan
kepentingan Allah......

::PETUA HILANGKAN DAKI::

kali ini daku ingin berkongsikan petua untuk mengeluarkan daki daripada badan. Petua ini sesuai digunakan untuk mengeluarkan daki di belakang leher, pelipat siku, belakang lutut dan mana-mana bahagian badan yang mempunyai banyak daki. Ambil santan segar dalam satu mangkuk. Lumurkan santan ke bahagian badan yang berdaki dan biarkan ia kering dalam 20 minit. Selepas itu, gosok bahagian badan yang dilumur santan tadi dengan tangan sehingga daki keluar dari bahagian badan tersebut. Badan juga boleh digosok dengan kelapa parut yang telah diperah santannya tadi. Dengan mengamalkan petua ini, bukan sahaja daki dapat dikeluarkan malahan secara tidak langsung dapat melembutkan kulit kita. Petua ini boleh digunakan kepada anak-anak atau adik-adik yang aktif bermain di bawah sinar matahari. Selamat mencuba.

~CABUTAN BERTUAH~


CONTEST! : CABUTAN BERTUAH, MENANGI RM50!
DAKU NAK NAK JOIN JUGAK...
KLIK SINI>>>>CONTEST


SYARAT2 NYE AMAT MUDAH :
*Jadi FOLLOWER blog FarhanRazak.DONE
*PASTE Link Cabutan Bertuah seperti di atas di Blog anda.DONE
*Tulis satu POST yg anda dh pun masuk cabutan nih. DONE

TARIKH TUTUP : 30 JUNE 2010

::KENAPA TEPUNG BERWARNA PUTIH......???::

**kiriman emel drp kengkawan

Hidup lebih sihat tanpa tepung gandum putih (bleached).
Beberapa bulan kebelakangan ini saya memang tersangat sibuk dan memenatkan.
Dua hari lepas alhamdulillah saya dan isteri dapat berkunjung ke rumah kakak su lung saya.Kakak saya ini su dah uzur maklumlah usia su dah melebihi 60 tahun.
Abang ipar saya sudah berusia 68 tahun tetapi alhamdulillah kelihatan masih segak. Kakak dan abang ipar saya ini tinggal di Felda dan menjalankan kedai runcit di hadapan rumahnya.Dalam kunjungan saya kali ini, saya terserempak dengan satu pasangan yang juga bertamu ke rumah kakak saya ini.Pasangan ini dari kalangan orang berada berjawatan besar dan memandu kereta mewah.Apa yang ingin saya ceritakan di sini ialah berkenaan tetamu sang suami.

Sang suami yang saya namakan Mr Y ini adalah orang penting di salah sebuah kilang pengeluar tepung gandum. Dengan kesempatan yang diberikan Allah SWT ini, saya mengambil peluang untuk bertanya berbagai soalan berkenaan tepung gandum.

Maklumat pertama yang saya perolehi dari Mr Y ini ialah bahawa tepung gandum ber su bsidi adalah dari jenama Cap Kunci yang boleh dibeli di pasaran dengan harga sekitar RM1.45 manakala tepung dari jenama lainnya adalah tidak ber subsidi dan dijual pada harga sekitar RM2.80.

Apa yang saya ingin kemukakan sebagai satu persoalan ialah mengapakah rakyat marhaen tidak berpeluang untuk membeli tepung Cap Kunci ini?

Pekedai terutama pekedai kecil yang memerlukan tepung Cap Kunci untuk membuat roti canai juga menghadapi masalah besar untuk mendapatkannya di pasaran.

Agaknya siapakah yang berjaya membeli tepung Cap Kunci ini??

Seterusnya saya bertanya bagaimana tepung gandum dihasilkan. Mr Y menjelaskan dengan terperinci proses bagaimana tepung gandum ini dihasilkan termasuk bagaimana tepung ini dilunturkan warnanya.

Apa bila tiba bab ini, saya mencelah menceritakan bagaimana bahan kimia BENZOYL PEROXIDE (BP) digunakan untuk menjadikan tepung gandum berwarna putih melepak. Tepung gandum setelah dikisar berwarna kekuningan. Dengan mencampurkan bahan kimia BP ke dalam tepung ini, warna tepung akan dilunturkan menjadi warna putih dalam masa yang singkat.

Mr Y menjelaskan kepada saya bahawa bahan kimia BP ini adalah merbahaya dan boleh menyebabkan berbagai penyakit.

Mr Y menambah cerita bahawa kilang dimana beliau bekerja adalah satu-satunya kilang yang tidak menggunakan BP untuk memutihkan tepung.

Beliau menambah bahawa pada satu waktu dahulu, satu lori tepung gandum seberat 20 tan untuk dieksport ke Singapore telah ditegah masuk kerana mengandungi bahan kimia BP.

Bagusnya Singapore , mereka mengharamkan jualan tepung gandum yang mengandungi bahan kimia BP kerana hendak menjaga kesihatan rakyatnya tetapi mengapa Malaysia terus menzalimi rakyatnya dengan membenarkan jualan tepung yang mengandungi kimia merbahaya BP ini??

Saya cukup merasa seronok kerana mengetahui ada jenama tepung gandum di Malaysia yang tidak mengandungi bahan kimia BP yang merbahaya ini.

Demi untuk mengesahkan cerita dari Mr Y ini saya masuk ke kedai kakak saya untuk mengambil beberapa bungkusan tepung gandum yang dikeluarkan oleh kilang Mr Y bekerja.

Saya membuat semakan pada bungkusan tepung tersebut untuk mengesahkan tiada perkataan "Benzoyl Peroxide" di luarnya.

Setelah puas menyemak, saya begitu terkejut apabila melihat bungkusan ini tertera "mengandungi Benzoyl Peroxide".

Mr Y lebih terkejut kerana pada sangkaannya kilang dimana beliau bekerja tidak menggunakan BP untuk melunturkan tepung gandum.

Selain terkejut, Mr Y amat malu apabila sangkaannya bahawa kilang tepung tempat beliau bekerja tidak menggunakan BP adalah meleset.

Semalam saya mengGoogle untuk mencari bacaan tambahan tentang BP dan berikut adalah antara dapatan saya:

1. Dari http://getacnetreat ments.com/ review/benzoyl- peroxide/Benzoyl Peroxide
Benzoyl Peroxide is a highly potent chemical often used in low concentrations as an acne treatment.
Benzoyl Peroxide basically works as a peeling agent, stripping dead skin cells and killing bacteria within pores.
Pure benzoyl peroxide is highly flammable, explosive, toxic, and is su spected of being a possible tumor promoter.
Although Benzoyl Peroxide is generally considered safe at low concentrations, since it breaks down in contact with skin, it is known for causing nasty side effects su ch as hives, swelling of the face, itching, and dry and peeling skin.
It is also a powerful bleaching agent and will cause discoloration when it comes in contact with clothing and hair.

2. Dari http://msds. chem.ox.ac. uk/BE/benzoyl_ peroxide. html
Benzoyl Peroxide
Classified as: TOXIC, FLAMMABLE and EXPLOSIVE Toxicology Possible tumor promoter. May act as a mutagen.
Toxic by inhalation. May be harmful if swallowed and in contact with skin. Eye, skin and respiratory irritant.
Typical TLV 5 mg/m3.

3. Dari http://pesticideinf o.org/Detail_ Chemical. jsp?Rec_Id= PC37521
Toxicity to humans, including carcinogenicity, reproductive and developmental toxicity, neurotoxicity, and acute toxicity.

4. Dari http://ptcl. chem.ox.ac. uk /~hmc/hsci/ chemicals/ benzoyl_peroxide .html
*** Benzoyl peroxide presents a number of hazards.

Firstly, it is potentially explosive when mixed with organic material.
Friction or grinding may also be su fficient to make it explode.

*** The compound is very flammable.

*** Benzoyl peroxide is toxic if you breathe it in, and may be harmful if you swallow it or get it on the skin.

*** In addition, benzoyl peroxide may act as a tumor promoter.

Daripada keterangan dari 4 laman web di atas dapat dijelaskan bahawa Benzoyl Peroxide adalah :

· Bahan toksik
· Bahan penggalak tumor
· Boleh menyebabkan alahan pada kulit
· Bahan mutagen iaitu bahan yang boleh menyebabkan mutasi pada sel badan.
· Bahan peluntur kuat yang mampu melunturkan iaitu menukarkan ke warna putih pakaian dan juga rambut yang berwarna.

Itulah sebabnya BP digunakan untuk menukarkan warna tepung gandum kepada warna putih kerana BP adalah satu bahan peluntur yang amat kuat sehinggakan rambut hitam boleh bertukar putih bila disentuhkan BP ini.

Proses pemutihan tepung gandum dilakukan adalah dengan cara mencampurkan tepung gandum dengan bahan kimia BP ini.

Dalam tempuh yang singkat, iaitu tidak sampai pun 1 jam, semua tepung gandum ini akan bertukar ke putih.

Selain menukar (meluntur) kepada warna putih, BP juga bertindak balas dengan tepung gandum ini lalu menukarkan protin gluten yang terdapat dalam tepung gandum ini. Ia juga mengakibatkan sebahagian nutrisi didalam tepung gandum yang asal merosot.

Ini mengakibatkan serangga kurang menggemari tepung putih berbanding tepung gandum yang asal (sila baca artikel berbahasa Inggeris di bawah). BP ini akan terus berada di dalam tepung putih ini apabila dipasarkan.

Dalam bahasa mudah, tepung gandum putih adalah kurang baik kerana mengandungi bahan toksik BP yang boleh mengakibatkan berbagai masalah disamping sebahagian nutrisinya telah hilang.

Saya sebagai seorang yang pernah mengalami "acute gout" sudah masak benar dengan kesan negatif tepung putih ini ke atas pesakit gout.

Sesiapa yang menghidap penyakit gout, sila buat eksperimen ini.
Sebagai permulaannya, kawallah permakanan sehingga gout anda berkurang dan hampir tidak ada.Setelah itu, makanlah makanan yang dibuat dari tepung putih seperti mee kuning atau roti canai dalam kuantiti yang banyak dan tunggulah kesannya.
In sya-Allah dalam tempuh 24 jam, pesakit gout akan mengalami simptom gout yang serius.

Itulah akibat dari memakan tepung putih yang mengandungi bahan kimia Benzoyl Peroxide.

Sebagai eksperimen kawalan (control experiment), lakukan pula eksperimen yang sama seperti di atas tetapi menggunakan pula spageti atau makaroni atau capati. Kesemua makanan ini diperbuat daripada gandum juga namun tepung ini tidak campurkan dengan benzoyl peroxide.

In sya-Allah eksperimen ini tidak akan menyebabkan symptom gout.

Daripada kedua-dua eksperimen ini menunjukkan dengan jelas bahawa bukan gandum yang membahayakan pesakit gout namun ialah kandungan benzoyl peroxide di dalam tepung gandumlah yang membahayakan pesakit gout.

Bagi mee kuning, selain benzoyl peroxide yang merbahaya, kandungan aid borik sebagai pengawet di dalamnya menambah parah kepada pesakit gout.

Bagi pesakit gout, bacalah dan amalkanlah saranan saya sebagaimana di dalam srtikel bertajuk GOUT, punca dan insya-Allah anda boleh puleh, TIPs di http://emjayjb. multiply. com/journal/ item/75 .

Pesakit gout, diabetes dan arthritis perlu mengelakkan segala makanan yang mengandungi tepung gandum putih (yang telah dilunturkan oleh BP) seperti mee kuning, roti canai, roti serta kueh mueh yang diperbuat dari bahan ini.

Bagi pendapat saya sebenarnya terdapat agenda su lit mengapa tepung gandum perlu diputihkan dengan menggunakan bahan kimia BP ini.

Begitulah juga mengapa garam halus dimasukan bahan kimia merbahaya di dalamnya.

Kesemua usaha ini adalah bermotifkan agar kesemua manusia kecuali

Y***** mengalami ????.

Hidup lebih sihat tanpa tepung gandum putih (bleached).

Seorang manusia tidak akan menerima kesan negatif dari BP dalam tempuh yang singkat.

Namun setelah mengambil produk tepung putih untuk tempoh yang panjang iaitu melebihi 20 atau 30 tahun, kesan negatif dari BP bakal semakin ketara. Kini masalah gout, athritis dan diabetes semakin lumrah di kalangan rakyat Malaysia .

Penyakit ini mula menyerang seawal usia hujung 20an atau awal 30an.

Pada pendapat saya, produk dari tepung putih adalah satu punca penting selain banyak faktor lain yang menyebabkan gout, diabetes dan athritis.

Sekian wassalam wallahuaqlam

::THE CUTEST MAMA & BABY CONTEST::

daku nak join
 THE CUTEST MAMA & BABY CONTEST
SYARATNYA MUDAH SANGAT.KORANG NAK JOIN????
KLIK>>>>SINI

PIKCAS YANG DIPERTARUHKAN
V
V
V
V
V
V
V

pikcas ni disnap ketika mama p shoppink kat carrefour.
mama dukung efa coz efa nak turun tatih kat lantai.maklumlah efa baru pandai berjalan.tgk ler tu muka efa nak nangis dah...

tarikh tutup:25 jun 2010

::1st year yana craft giveaway::

DAKU NAK JOIN
1ST YEAR YANA CRAFT GIVEAWAY
KORANG NAK JOIN???
JOM KLIK>>>SINI

HADIAHNYA MENARIK WEH....
HADIAH BERUPA BARANGAN DARI
YANA CRAFT DAN 1 HADIAH
SPECIAL UNTUK PEMENANG.
JOM LA JOIN!!
TARIKH TUTUP:24 JUN 2010

DIBLOG YANA CRAFT TERDAPAT
PELBAGAI HASIL DARI KRAFTANGAN
BELIAU DIANTARANYA:
.
.
.
.
.
.



Kepada anda yang ingin membeli handmade dari Yana Craft secara terus, anda bolehlah terus ke Catalog Ready Made Yana Craft. terdapat handmade2 yang telah tersedia untuk dijual. jom klik>>>catalog-yanacraft

Kepada yang ingin menempah pun dialu-alukan.Email yana_maliana@yahoo.com

::DUNIAHALIZDA 1ST GIVEAWAY::

DAKU NAK JOIN
DUNIAHALIZDA 1ST GIVEAWAY
KORANG NAK JOIN???
JOM KLIK>>>SINI

HADIAHNYA MENARIK WEH....
TARIKH TUTUP:30 JUN 2010

::FARISH 1ST GIVEAWAY::

JOM JOIN
FARISH 1ST GIVEAWAY
NAK JOIN???
KLIK SINI>>>GIVEAWAY

hadiahnya berbaloi2 weh....
dan ini adalah baucer sbgai hadiah sampingan
untuk mempromosikan melaka....
.
.
.
.
.
.
.
 
TARIKH TUTUP:26 JUN 2010

::GAYA PALING SEKSI MAKAN KEREPEK::

DAKU NAK JOIN
CONTEST GAYA PALING SEKSI
MAKAN KEREPEK
KORANG NAK JOIN???
KLIK>>>SINI

pikcas yang dipertaruhkan
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Eya tengah makan kopok+beraksi bkn peace tp third.wakaka....
aduh seksi weh.nmpak panties ler....
amik ko, satu tupperware ha dier blasah!!!
boleh habis tau dier mkn tue.hikhikhiks....

hadiahnya berbaloi2 weh....
jom ler reramai kita join!!!

tarikh tutup:13 jun 2010

"KID'S FUN TIME CONTEST BY FUNZ-UNIVERSE & SIMFONIKASIH.NET"


daku teruja nak  JOIN contest ni
kerana hadiahnya lumayan weh....
korang nak join???
KLIK SINI>>>>CONTEST

TARA!!!TU DIER.....
v
v
v
v


MAKLUMAT YG DIPERLUKAN:
- Saya IALAH Follower http://funz-universe.blogspot.com/
- Nama yang digunakan untuk follow : SHAZA
- Nama penuh : SARIFAH AZANI BT A.AZIZ
- Nama anak : NUR ALEEFA BT AZHAR
-Umur anak : 1thn

DISCRIPTION OF PHOTO:
pikcas ni diambil ketika efa sedang leka bermain mainan.
haaa....tengoklah tu bersepah mainan dia.efa mempunyai
sebakul yg sarat dgn mainan.dia akan teraburkan mainan
tersebut supaya senang nak pilih.paling dia suka main mainan
pinggan mangkuk cawan bagai peh tu amik sudu suap
mulut dia sendiri....bijak efa ni.mama pon tersenyum
tengok gelagat efa.

THIS CONTEST IS BROUGHT TO YOU BY
 http://funz-universe.blogspot.com & www.simfonikasih.net"

JOM JOIN WEH...
tarikh tutup:13 JUN 2010

"mamaeja & JJC 1st Giveaway : Cutest Baby With Hat Contest"

penganjur : mamaeja

sponsor : jarumjahit

JOM JOIN
"mamaeja & JJC 1st Giveaway : Cutest Baby With Hat Contest"
nak tahu syarat2nya klik sini
sempena birthday mamaeja pada 21 May nie dan juga launching kedai mamaeja
 mamaeja dengan rasa seronok teringin la nak menganjurkan
contest sekali dgn my 1st giveaway...
daku suka terjah blog mamaeja sbb background blog
bertemakan pink(memang lembut mata memandang)
banyak info serta cerita2 terkini tentang puterinya yg comel.
cuma mamaeja kena tambah widget live traffic feed
& top 10 members.lagi meriah blog mamaeja nnti tau. 
daku suka juga terjah kedai mamaeja sebab
suka tgk dress untuk si comel hasil kreatif dari
tangan mamaeja sendiri.tak der jual kat tempat lain dress
macam tu.tak caya g ler terjah kedai ni.

gambar yg dipertaruhkan
.
.
.
.
.
.


Nama anak:Nur Aleefa bt Azhar
Tarikh lahir:1 mei 2009
Nama ibu:Sarifah Azani bt A.Aziz

description gambar:Aleefa dah genap setahun.dah pandai bertatih.tak lama lagi pandai berjalan pula.gambar ni disnap ketika berada dikampung.mama soh Aleefa dok dalam stroller sbb nak bagi dia dok diam.Aleefa nak pakai topi sbb nak ajak mama jalan2....
**pssssttt:boleh ker gambar topi ni mamaeja?

HADIAHNYA MENARIK WEH....
APALAGI, JOM RERAMAI KITA JOIN CONTEST NI!!
TARIKH TUTUP:17 JUN 2010

HEI NUR ALEEFA....


ermmm, tgk ler tu keje budak tecik tomei mama nie.suka dok main bawah meja mkn nie....rumah luas pon nak main tempat yg sempit macam ni.tu ler gaya efa bila dier bangun tido.merata bawah meja tu dia merayap...

~PUDING~

cuaca panas gini sedap makan puding sejuk2 kan.so ni ler hasil air tangan mama buat semalam ptg iaitu puding perasa mangga+susu cair jer.terliur tak?.....wink, wink.

PAPA NGAJIN....

papa dressing eya

papa dressing kakak eca

lama bebenor dah daku nak publish pikcas ni tp terperam jer.lupe ler!!!!pikcas ni ler daku pertaruhkan tuk join contest dad's special moment.semoga ada ler tuah daku kat contest tu, amin.
time papa cuti ker off memang ngajin papa dressing anak2.abis bedak di bubuh satu badan.rambut pon tak lupe taruk minyak rambut & bershampoo.tengkiu sangat2 kat papa bcoz ngajin tolong mama yerk....sayang papa sangat2.mmmuuuaahhh!!!

~DONUT~


errmmm, sedap jugak donut mama ni.kalo time ngajin gine ler....ngajin memasak.anak2 suka makan donut ni.tu tak rugi buat!!!lagipon kenyang pewot buat donut gini.cuma bentuk jer tak berapa cantik ler tp isinya sedap wooo......

INI LAH MANJAKUSAYANG....

INI LAH MANJAKUSAYANG....

Blog daku terjah....